keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Travels in France



Mä olen ollut niin onnekas, että olen saanut elää suurimman osan elämääni meren läheisyydessä. Kaikki se lokkien kirkuna, infernaaliset tuulet ja kostea ilmasto ja toisaalta hiekkarannat ja meren kimallus aurinkoisena päivänä on ihan mun juttu. Se on mulle tuttua ja rakasta. Mä en purjehdi (enkä ui kovin kauas), mutta jollakin syvemmällä tasolla meri kuitenkin symboloi vapautta ja mahdollisuutta uusiin matkoihin ja reittiä toisiin maailmoihin. Useimmiten emme lomallakaan päädy sisämaahan vaan meren rantaan. 

Poikkeuksena tästä on Pariisi, jolle voin antaa anteeksi sijaintinsa sisämaassa. Suuret rakkaudet kun ovat aina ristiriitaisia. Ja onhan sielläkin Seine, jota lipua uusiin seikkailuihin. Tähän asti Seikkailut Seinellä tosin ovat olleet lähinnä hop on, hop off -tyyppisiä lyhyitä jalkojen leputtamistaukoja, mutta koskaanhan sitä ei tiedä, mitä elämä tuo. Ranskan matkoilla sillä on ollut tapana tuoda croissantteja ja suklaapullia, ainakin. Niin ja lättyjä katukeittiöstä! Seisoaltaan syötynähän ne ei onneksi lihotakaan.



Suuri rakkaus Pariisiin ja kaipuu meren ääreen johdattivat meidät lopulta kesälomamatkalle Provenceen. Jos uskoisin entisiin tai tuleviin elämiin, uskoisin, että olen ollut tai vielä oleva provencelainen viinitilallinen. Keskikesän paahtava aurinko, lämmin merivesi, hitaat lounaat, pimenevät lämpimät illat ja pitkät illalliset - en usko, että voisin muuta kaivata. Provencessa pessimistinkin lasi on täynnä ja mitä todennäköisimmin alueen loistavaa punaviiniä. 

Hiukan kaihomielisenä surffaillessani löysin joitakin viikkoja sitten tämän ihastuttavan blogin elämästä Etelä-Ranskassa: Belle Provence Travels ja nyt käyn annostelemassa tarvittaessa hiukan ranskaa elämääni. Toivottavasti tekin tykkäätte! 

I recently found this amazing south of France blog and I'm quite taken with it. I have this huge thing for France and reading this blog and seeing all the gorgeous photos makes me almost feel I'm actually there myself. Do visit Belle Provence Travels, I hope you enjoy it as well! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...